7. 11. 2013.
Regionalni sistem integrator Combis u suradnji s tvrtkom Cisco Systems u formatu poludnevnog događanja pred više od sto sudionika održao je šesti po redu Combis Finance Day, na kojem je sudionicima kroz poslovna predavanja, tehnološke radionice, panel diskusiju i interaktivni showroom predstavljen svijet nove generacije bankarstva.
Financijski sektor danas prolazi kroz svoju transformaciju u kojoj se nužno mora prilagoditi novim i inovativnim načinima komunikacije i poslovanja, ulasku nove generacije klijenata na financijsko tržište te se pozicionirati kao pouzdan oslonac upravo generacijama koje tek dolaze.
Ove godine sudionici su imali priliku u širokom rasponu sadržaja među ostalim vidjeti Combis u svijetu elektronskog plaćanja i transformaciju svima poznatog POS uređaja iz crno-bijelog svijeta u svijet otvorenih platformi i multifunkcionalnosti. Osim alata kojima vršimo plaćanja, promjene i nadalje očekuju poslovnice koje sve više prestaju biti mjesto na kojima se provode transakcije, a sve više postaju centralno mjesto savjetovanja klijenata. S obzirom na to da uslijed svega bankarski procesi postaju sve kompleksniji, bitno je zadržati mogućnost dinamičkog mijenjanja poslovnih strategija i akcija bez promjene IT sustava uz povećanje učinkovitosti i fleksibilnosti poslovnih procesa.
„Financijske institucije moraju zauzeti novu poziciju, poziciju u kojoj će se nametnuti tržištu kao institucije znanja koje su voljne svoje bogato znanje prenijeti svojim korisnicima i partnerima. Na taj način banke mogu i moraju pomoći svojim partnerima da budu uspješniji i profitabilniji. Stoga je danas neminovnost da se financijske institucije sve više transformiraju u savjetodavne institucije koje teže održivom razvoju i kreiranju zajedničkog interesa.“ – istaknuo je u svom govoru Ivan Maričević, voditelj prodaje za financijski sektor iz Combisa.
Ovogodišnji Finance Day pokazao se izvrsnom prilikom na kojoj su sudionici u interaktivnom showroomu mogli vidjeti simuliranu virtualnu i digitalnu poslovnicu te sve prednosti dislociranog bankarstva i komunikacije s „udaljenim ekspertom“.
Brz razvoj poslovnih aplikacija zahtijeva novu generaciju sigurnosnih rješenja kako bi se zaštitile korporativne infrastrukture i osjetljivi podaci. Tako su na tehnološkim radionicama predstavljeni neki od „best practice“ scenarija i rješenja koja pružaju adekvatnu zaštitu. Na radionicama su sudionici imali prilike saznati kako odgovoriti potencijalnim sigurnosnim propustima koja sa sobom nose mobilne i web aplikacije, te upoznati naprednu generaciju napada i rješenje koje tim napadima može doskočiti.
Šesti Combis Finance Day zaključen je panel diskusijom o novoj generaciji bankarstva. Sudionici panel diskusije bili su Dubravka Lukić, članica Uprave Sberbank, Tanja Pureta, psihologija i direktorica tvrtke Ramiro te Dražen Jurković, direktor projekata iz Agrokora. Diskusiju je moderirao Damir Horvat, International Business Manager iz Combisa.
Na samoj panel diskusiji Damir Horvat je predstavio rezultate istraživanja koje je Combis proveo među samim sudionicima, te ukazao kako „značajnih 38% ispitanika smatra da će financijski sektor u sljedećih pet godina najviše obilježiti kreiranje novih proizvoda i usluga kroz inovacije.“ Sudionici panel diskusije s tim su se rezultatima složili te iznijeli svoje viđenje nove generacije bankarstva koja bi u potpunosti trebala odgovoriti na zahtjeve nove generacije klijenata, a kojoj se financijske institucije po prvi put obraćaju.
Tako je Dubravka Lukić, članica Uprave Sberbank, naglasila kako klijenti danas od banaka očekuju nešto što se može svesti pod nazivnik „me, free and easy“, inovativnost koja je udaljena jedan klik mišem i koja omogućava dostupnost bilo kada, bilo gdje, s bilo kojeg uređaja. Dražen Jurković, direktor projekata iz Agrokora, nadovezao se tvrdnjom kako su „klijenti ti koji putem tehnologije rade pritisak na promjene i inovativnost u financijskoj industriji, ali i u trgovačkim lancima“.
U raspravi o profilu nove generacije klijenata Tanja Pureta, psihologija i direktorica tvrtke Ramiro podsjetila je da „Inovativni konzumenti žele najbolje za sebe, personalizirani pristup i kompetentnog partnera, nekoga tko nudi pravu uslugu i odgovara na specifične zahtjeve“, te zaključila kako „intelektualni kapital, poput savjetodavnih usluga, i nadalje ima svoju vrijednost, a neophodno ga je prezentirati što jednostavnije, jasnije i transparentnije.“