28. 12. 2011.
- Hrvatski Telekom potaknuo stvaranje e-bontona, prvog hrvatskog priručnika za ponašanje na društvenim mrežama
- E-bonton, kojeg su kreirali korisnici društvenih mreža, od danas je dostupan u tiskanom izdanju
- Uskoro stiže i besplatno elektronsko izdanje na Planetu9
Prvi domaći priručnik za lijepo ponašanje na društvenim mrežama - e-bonton, čije je stvaranje potaknuo Hrvatski Telekom, od danas je dostupan u tiskanom izdanju, dok se uskoro planira i njegovo besplatno digitalno izdanje na Planetu 9, HT-ovoj usluzi koja korisnicima omogućuje kupnju i čitanje e-knjiga. E-bonton je osmislio i pokrenuo Hrvatski Telekom, dok su pravila na Facebook stranici HT-a predlagali sami korisnici društvenih mreža. Cilj priručnika, koji će se paralelno s kontinuiranim razvojem društvenih mreža nadopunjavati i obnavljati jednom godišnje, je definirati jasnije komunikacijske smjernice koje bi značajno pridonijele boljem razumijevanju svih uključenih korisnika društvenih mreža.
Prvi e-bonton sadrži 130 odabranih pravila podijeljenih po kategorijama Facebook, Twitter i Ostale društvene mreže. Domaća online zajednica pokazala je velik interes za priručnik, što dokazuje više od 600 prijedloga prikupljenih u samo tjedan dana. Najbolje među vrlo kreativnim i korisnim prijedlozima, odabralo je stručno povjerenstvo koje su sačinjavali članovi – eksperti s iskustvom promatranja najraznovrsnijih oblika komunikacije kao međuljudske interakcije: dr.sc. Mirjana Krizmanić, dr.sc. Sandi Blagonić, gđa Rajka Rusan, g. Boris Radošević, gđa Sanja Vale i gđa Maja Weber.
Maja Weber, direktorica odjela za odnose s javnošću HT-a, ovom prilikom izjavila je: „Budući da u Hrvatskom Telekomu i sami intenzivno sudjelujemo u komunikaciji na internetu, posebno na društvenim mrežama, ponekad nailazimo na situacije u kojima bi postojanje jasnijih komunikacijskih smjernica značajno pridonijelo boljem razumijevanju svih uključenih sudionika. Izdavanjem ovog priručnika željeli smo svim postojećim i budućim korisnicima društvenih mreža omogućiti okvir za lakšu komunikaciju i snalaženje“, napomenula je gđa Weber te navela da se „prvi e-bonton u nadolazećim godinama planira nadopunjavati novim prijedlozima, ovisno o tome kako će se mijenjati kanali i sama komunikacija.“
Članica žirija Rajka Rusan, novinarka i urednica Hrvatskog radija zamijetila je kako većina prijedloga, iako su pristigli od mlađe populacije, svjedoče o zadržavanju tzv. „starinskog“, univerzalnog morala i na društvenim mrežama.
HT, kao vodeća kompanija na telekom tržištu u Hrvatskoj, aktivno sudjeluje u komunikaciji i na društvenim mrežama. U želji da doprinese boljem međusobnom razumijevanju i poštivanju svih korisnika društvenih mreža, HT se odlučio za izradu ovog takozvanog bontona 21. stoljeća za hrvatsko tržište. Ujedno, e-bonton se, kao svojevrsna vizija smjernica za komunikaciju novog doba, objavljuje u godini u kojoj se obilježavaju tri značajne obljetnice iskustva u komunikacijama - 130 godina fiksne telefonije u Hrvatskoj, 20 godina mobilne telefonije te pet godina MAXtv-a.